Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Załącznik nr 4 do Instrukcji nr 5
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w ramach naboru kandydatów do Zespołu
Placówek Oświatowych Nr 2 w Kielcach
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż:
- Administratorem danych osobowych Państwa oraz Państwa dziecka/podopiecznego są szkoły wybrane przez Państwa we wniosku.
W przypadku pytań o swoje dane osobowe mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD), do którego kontakt znajduje się na stronie internetowej Placówki oraz/lub na tablicy ogłoszeń w Placówce.
Należy pamiętać, że IOD nie posiada i nie udziela informacji dotyczących przebiegu procesu naboru, w szczególności informacji o ofercie szkoły, statusie zgłoszenia, punktacji, kryteriach ani wynikach rekrutacji; - podstawa prawna przetwarzania Państwa danych osobowych przez Placówkę do celów:
rekrutacji - jest ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
sprawowania opieki szkolnej - jest ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; - podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 150 Prawa oświatowego jest niezbędne, aby Państwa dziecko/podopieczny mogło/mógł uczestniczyć w rekrutacji kandydatów do szkoły ponadpodstawowej;
- na etapie rekrutacji podanie przez Państwa innych danych niż wymienione w art. 150 Prawa oświatowego jest dobrowolne;
- dane osobowe Państwa oraz Państwa dziecka/podopiecznego będą przetwarzane w celu właściwego przeprowadzenia rekrutacji do Placówki. Podanie danych osobowych jest warunkiem dopuszczenia do postępowania rekrutacyjnego.
W przypadku przyjęcia Państwa dziecka/podopiecznego do Placówki dane osobowe podane w kwestionariuszu rekrutacyjnym automatycznie zaczną być również przetwarzane w celach sprawowania opieki szkolnej, opisanych w § 3 i 19 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; - przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, kopii danych, ich usunięcia po okresie nie krótszym niż przewidują przepisy prawa;
- dane osobowe Państwa oraz Państwa dziecka/podopiecznego będą przetwarzane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń korzysta z wychowania szkolnego w danej Placówce, z zastrzeżeniem, iż okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przewidziany przez przepisy prawa;
W przypadku kandydatów nieprzyjętych dane osobowe zgromadzone w celu rekrutacji będą przechowywane przez rok, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zakończyło się prawomocnym wyrokiem. - w przypadku powzięcia informacji o niewłaściwym przetwarzaniu danych osobowych swoich lub Państwa dziecka/podopiecznego przez Placówkę przysługują Państwu prawa wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania do Administratora;
- odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty upoważnione na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub podpisanej umowy pomiędzy Placówką a podmiotem.
- informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, a w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata, będą wymieniane (za pośrednictwem systemu elektronicznego wspierającego prowadzenie procesu naboru) pomiędzy szkołami wskazanymi na liście preferencji w celu usprawnienia rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania miejsc.