Joomla 3.5 Templates by FatCow Complaints

INFORMACJA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Załącznik nr 3 do Instrukcji nr 5

INFORMACJA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH



W związku z realizacją wymogów art. 13 ust. 11 ust, 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(DE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie informujemy,

1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Placówek Oświatowych Nr 2 w Kielcach. W razie pytań dotyczących przetwarzania swoich danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Panią Ewą Banach tel. 41 367-64-65 lub pisząc na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


2) Podanie przez Państwa danych osobowych może być konieczne, natomiast podstawę do ich przetwarzania, cel i zakres mogą określać:


- obowiązujące przepisy prawa,
- zawarte umowy
- udzielona zgoda

 

3) Jeśli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej nam zgody, to podanie danych jest dobrowolne.

Wobec tego przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie przez Państwa zgody nie ma wpływu na zgodność z przepisami prawa dotychczasowego przetwarzania, które zostało zrealizowane na podstawie cofniętej zgody.

4) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych mają Państwo prawo do:

• dostępu do danych,
• kopii danych,
• żądania sprostowania danych, jeśli są one nieprawidłowe lub niekompletne,
• żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych („bycia zapomnianym"), o ile:

> dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub nie są w inny sposób przetwarzane,
> cofają Państwo zgodę, na której opiera się przetwarzanie danych, a nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
> nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
> dane byty przetwarzane niezgodnie z prawem,
> dane muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.

• ograniczenia przetwarzania, jeśli:

> kwestionują Państwo prawidłowość danych - wówczas ograniczenie przetwarzania nastąpi na okres, który pozwoli nam sprawdzić prawidłowość danych,
> przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Państwo sprzeciwiają się usunięciu danych i żądają w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
> Jednostka nie potrzebuje już danych do ustalonego celu, ale Państwo ich potrzebują do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
> wnoszą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania do czasu stwierdzenia, czy prawne podstawy przetwarzania wskazane przez Jednostkę są nadrzędne wobec Państwa podstaw sprzeciwu. przenoszenia danych, jeśli;
> przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy,
> przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

• sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, która wynika z przetwarzania danych w związku z zadaniem realizowanym w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Jednostce.

5) Przekazane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały przekazane. Po tym czasie przez przetwarzanie będzie miało miejsce przez okres l w zakresie przewidzianym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

6) W przypadku powzięcia Informacji o niewłaściwym przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez Jednostkę, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi na przetwarzanie swoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

7) Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być Instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty upoważnione na podstawie podpisanej umowy pomiędzy Jednostką a tym podmiotem.

8) Jednostka nie przekazuje Państwa danych do państwa trzeciego.

 

 

 

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Załącznik nr 4 do Instrukcji nr 5

 

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w ramach naboru kandydatów do Zespołu

Placówek Oświatowych Nr 2 w Kielcach

 

Szanowni Państwo,

 

Uprzejmie informujemy, iż:

  1. Administratorem danych osobowych Państwa oraz Państwa dziecka/podopiecznego są szkoły wybrane przez Państwa we wniosku.
    W przypadku pytań o swoje dane osobowe mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD), do którego kontakt znajduje się na stronie internetowej Placówki oraz/lub na tablicy ogłoszeń w Placówce.

    Należy pamiętać, że IOD nie posiada i nie udziela informacji dotyczących przebiegu procesu naboru, w szczególności informacji o ofercie szkoły, statusie zgłoszenia, punktacji, kryteriach ani wynikach rekrutacji;
  2. podstawa prawna przetwarzania Państwa danych osobowych przez Placówkę do celów:

    rekrutacji
    - jest ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
    sprawowania opieki szkolnej - jest ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji;

  3. podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 150 Prawa oświatowego jest niezbędne, aby Państwa dziecko/podopieczny mogło/mógł uczestniczyć w rekrutacji kandydatów do szkoły ponadpodstawowej;

  4. na etapie rekrutacji podanie przez Państwa innych danych niż wymienione w art. 150 Prawa oświatowego jest dobrowolne;

  5. dane osobowe Państwa oraz Państwa dziecka/podopiecznego będą przetwarzane w celu właściwego przeprowadzenia rekrutacji do Placówki. Podanie danych osobowych jest warunkiem dopuszczenia do postępowania rekrutacyjnego.
    W przypadku przyjęcia Państwa dziecka/podopiecznego do Placówki dane osobowe podane w kwestionariuszu rekrutacyjnym automatycznie zaczną być również przetwarzane w celach sprawowania opieki szkolnej, opisanych w § 3 i 19 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji;

  6. przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, kopii danych, ich usunięcia po okresie nie krótszym niż przewidują przepisy prawa;

  7. dane osobowe Państwa oraz Państwa dziecka/podopiecznego będą przetwarzane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń korzysta z wychowania szkolnego w danej Placówce, z zastrzeżeniem, iż okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przewidziany przez przepisy prawa;
    W przypadku kandydatów nieprzyjętych dane osobowe zgromadzone w celu rekrutacji będą przechowywane przez rok, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zakończyło się prawomocnym wyrokiem.

  8. w przypadku powzięcia informacji o niewłaściwym przetwarzaniu danych osobowych swoich lub Państwa dziecka/podopiecznego przez Placówkę przysługują Państwu prawa wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania do Administratora;

  9. odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty upoważnione na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub podpisanej umowy pomiędzy Placówką a podmiotem.

  10. informacje dotyczące prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, a w szczególności informacje o fakcie zakwalifikowania i przyjęcia kandydata, będą wymieniane (za pośrednictwem systemu elektronicznego wspierającego prowadzenie procesu naboru) pomiędzy szkołami wskazanymi na liście preferencji w celu usprawnienia rekrutacji i wyeliminowania zjawiska blokowania miejsc.